مثبت درمانی

مثبت درمانی

مثبت نگری یعنی شکر دایمی
مثبت درمانی

مثبت درمانی

مثبت نگری یعنی شکر دایمی

زهد

بسم الله الرحمن الرحیم 

لاَ تَحْزَنُواْ عَلَى مَا فَاتَکُمْ (آل عمران ۱۵۳) 

وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاکُمْ (حدید۲۳) 

 

قرار است از امروز این دو آیه را روزی ۱۰۰ بار تکرار کنم. (اگه خدا  بخواد) چرا؟؟؟ 

 

ما نیم خوش هستیم زیرا فکر می کنیم چیزی بدست آوردیم و مانند کودکان شاد می شویم  و فکر می کنیم چیزی را از دست داده ایم و غمگین می شویم و همیشه این مطلب ۵۰ /۵۰ است . یعنی حتما آنچه را بدست می آوریم از دست می دهیم . 

 

اما یک انسان حکیم و مثبت نگر می فهمد که همه اش فکر است و لذا فرافکر عمل می کند از فکر عبور می کند و به حس می رسد که همه اش شادی است و یا وقتی از دست می دهد یک لحظه پرواز می کند و می خندد که ای بابا همه اش بازی است.  

چون ملالم گیرد از سفلی سفات 

بر پرم همچون طیور الصافات

یعنی شخص مثبت نگر همه چیز را مثبت می بیند. 

 

تکرار کنم روزی صدبار که "همه چیز یا خوب است و یا خوب تر "ما در دریای خوبی شنا می کنیم. 

داروی درد کینه و رنجش

بهترین وسیله برای پاک کردن لکه های کینه و دشمنی :

اگر بر روی قلبتان بر اثر مسائل مختلف لکه های کینه و بی مهری پیدا شده است و بعضی‌ها به شما بدی کرده‌اند و شما از دست آن‌ها دلخوری دارید بهترین محلول برای از بین بردن این لکه های سخت این است که شما در برابر بدی‌های آن‌ها خوبی کنید چرا که این کار شما سبب می‌شود به راحتی این لکه‌ها از بین برود :

(وَ لا تَسْتَوِی الْحَسَنَةُ وَ لاَ السَّیِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتی هِیَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذی بَیْنَکَ وَ بَیْنَهُ عَداوَةٌ کَأَنَّهُ وَلِیٌّ حَمیمٌ : و نیکی با بدی یکسان نیست. [بدی را] به آنچه خود بهتر است دفع کن؛ آنگاه کسی که میان تو و میان او دشمنی است، گویی دوستی یکدل می‌گردد.)(فصلت: 34 ) 

 

منبع:تبیان 

 

و مثلا هرگاه دید منفی به کسی داشتیم برای او دعا کنیم و این کار خیلی خوب جواب می دهد و یا ۷ خصلت خوب در او پیدا کرده و تا ۴۰ روز تکرار کنیم آنگاه احتمالا قلب ما از رنج نفرت و کینه رهایی خواهد یافت.