مثبت درمانی

مثبت درمانی

مثبت نگری یعنی شکر دایمی
مثبت درمانی

مثبت درمانی

مثبت نگری یعنی شکر دایمی

مثبت درمانی

 

 

http://www.learncloob.ir/wp-content/uploads/happy11-250x200.jpg

 


1- برای احساس خوب داشتن در جستجوی دلیل نباشید.

 برای احساس خوب داشتن نیازی به هیچ علت و دلیلی نیست، روحیه شاد داشتن شرط سنی ندارد، احساس خوب مساوی است با امید، خوشحالی و عشق و احساس بد مساوی است با گناه، عصبانیت و درماندگی.

2- بزرگترین طراح زندگی شما خودتان هستید. تجارب خود را مانند پارچه بزرگی در نظر آورید که می توانید آن را مطابق الگویی که دوست دارید ببرید و بدوزید و هر چه می گذرد نخی به تار و پود این پارچه افزوده نمایید.

  

3- قهرمانان اهل مطالعه اند. پس مطالعه (مخصوصاً مطالعه کتاب زندگی یعنی قرآن) را جزء برنامه های روزانه خویش قرار دهید.

4- احساسات ما بستگی به این دارد که فکرمان را متوجه چه چیزی کنیم و این احساسات تأثیر بسیار زیادی بر عملکردمان   می گذارد. اگر توجه مان را به چیزی جلب کنیم که از آن وحشت داریم به طور قطع همان بلایی که از آن می ترسیم به سرمان     می آید.

5- به خود اعتماد داشته باشید. با نیروی توکل و ایمان می توانید از پس شرایط محیط برآیید.

6- به توانمندیها و نعمتهای خدادادی که دارید فکر کنید و آنرا بر زبان آورده و رفتارتان را بر اساس آن شکل دهید و سعی کنید به این رفتارها عادت کنید تا شخصیت شما همانگونه ساخته شده و سرنوشت شما طبق آن تعیین شود.

7- گذشته، گذشته است و آینده هم معلوم نیست پس زمان حال را دریابید و برای سعادت خود از همین لحظه بیشترین استفاده را ببرید.

8- شادی را هدیه کنید حتی به آنانکه آن را از شما گرفته اند، عشق بورزید به آنها که دلتان را شکسته اند. دعا کنید برای آنهایی که نفرینتان کرده اند، درخت باشید به رغم تبرها، پرواز کنید به کوری چشم خفاشها بخندید که خدا هنوز با شماست، پس هرگز از رحمت او ناامید مباشید که ناامیدی از رحمت حق خودگناهی نابخشودنی است.

9- برای خود یک هدف پنجساله روشن تعریف کنید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی نمایید.

10- قانون موفقیت، در زندگی قانون تقدیر نیست، قانون تغییر است، وقتی انسانی تغییر کرد و به فضیلت رسید و با ورها و شخصیت او تغییر کرد و زیبا شد آنگاه در دل او احساسات عالی و در ذهن او اندیشه های ناب و جذاب تولید می شود و به کائنات خدا ارسال می گردد. ( سفارش داده می شود ).

11- از منظر  خداوند و کائنات، این هدف ها نیستند که کوچک یا بزرگند، بلکه این انسان ها هستند که کوچک یا بزرگند.

12- انسان ها نمی توانند زیبا بیندیشند، مگر دنیای درونشان اجازه دهد زیرا از کوزه همان برون تراود که در اوست.

13- حرکت، شور آفرین است، پس پیاده روی و نرمش های روزانه را فراموش نکنید.

14- زمانی را که موقعیتی بدست آورده اید بخاطر آورید. همین موقعیت را برای خود مجسم کنید"همان طور نفس بکشید ضربان قلب خود را احساس کنید مسلماً هیجانی را در خود احساس می کنید حال هر زمانی که ضروری می دانید این قبیل احساسات را برای خود فراهم کنید.

15- خود را مقید کنید که روزی 5 بار و هر بار یک دقیقه تمرین لبخند زدن با خود نمایید. نتیجه آنکه سلسله اعصابتان بطور مداوم تحریک می شود تا احساس شادمانی و سرحالی نمایید و در نهایت عادت به شادمانی جسمانی نمایید.

16- این اعتقادات ماست که باعث می شود یک عمر احساس بدبختی کنیم یا برعکس زندگی خود را با خوشی بگذرانیم. اعتقادات است که باعث می شود یکی دکترحسابی شود و دیگری نداند چرا بدنیا آمده است. این خود ما هستیم که به اتفاقاتی که برایمان  می افتد معنا می دهیم یا معنای رنج یا معنای لذت و نیرو بخشی. پس بیایید به وقایع اطرافمان معنای صحیحی بدهیم.

17- دانستن کافی نیست باید به دانسته های خود عمل کنید.

18- هرگز بیش از 10 درصد از اوقات خود را صرف فکر کردن به مشکل نکنید. همیشه 90 درصد از اوقات خود را صرف یافتن راه حل نمایید.

19- به مدت 10 روز، روزه فکری بگیرید، در این ده روز به هیچ وجه اجازه ورود افکار منفی و بی ثمر به مغزتان ندهید.

20- تعادل شرط زندگی است اگر متوجه علف های هرز باغچه زندگی مان نباشیم زندگی مان از بین می رود و اگر توجه بیش از حد به علف های هرز باغچه مان نمائیم اتلاف وقت است. پس هر واقعه ای را آن چنان که هست ببینید نه بدتر از آنچه که هست. آن را بهتر از آنچه که هست ببینید. این طرز نگریستن را شیوه کار خود قرار دهید.

21- از خوردن شام صرف نظر کنید اما چشم پوشی نکنید.

22- علت رفتارها را مشخص کنید. زندگی برتر نشانه قضاوت برتر است. افراد موفق دارای قوه قضاوت و ارزیابی عالی هستند. هنگام تصمیم گیری و اقدام به عمل و تعبیر وقایع روحیه ای نیرومند داشته باشید.

23- قدرت خیال ده بار نیرومندتر از نیروی اراده است اگر این نیرو را آزاد سازید چنان حس اعتماد به نفس و تجسم قوی در شما ایجاد می شود که همه محدودیت های گذشته را فراموش می کنید.

24- به ما اشتباه آموخته اند که اگر تغییرات سریعی در رفتار، عقاید و یا عواطف خود ایجاد کنیم دمدمی مزاج و بی ثبات به حساب می آییم. این افکار پوچ و فشارهای بیرونی را از خود دور کنید شما می توانید هر چیزی را هم اکنون تغییر دهید. عوامل لازم برای ایجاد هر گونه تغییر در زندگی، هم اکنون در دست شماست کافی است آنها را فعال کنید.

25- بسیاری از ما بر اثر اشتباه و تکرار‘خود را آموزش داده ایم که زود از جا در برویم. در اثر اضطراب و نگرانی، بیمار شویم. هر روز از یک مسیر به محل کارمان برویم. با انجام کارهای غیر منتظره، الگوهای محدود کننده و بی نتیجه را در هم شکنید و برای آنها جایگزینی مناسب پیدا کنید.

26- ظرفیت مغز ما شگفت انگیز است. به عبارتی، بانک اطلاعات مغز ما از کامپیوتر نیز غنی تر می باشد. کلید دست یابی و فعال کردن این اطلاعات، سئوال کردن است. هر سئوال که به مغز وارد می شود مغز پاسخی برای آن می دهد و اگر سئوال شما یاوه باشد ( چرا من همیشه بدبختم ) جواب مغز هم یاوه است. اما مغز برای سئوالات سازنده و جدید پاسخ های سازنده و شگفت انگیز دارد.

پس: سؤالاتی از مغز خود بپرسید که روحیه شما را تقویت کند و شما را در جاده پیروزی به پیش براند.

27- احساس کنجکاوی را در خود بوجود آورید افراد کنجکاو هرگز کسل نمی شوند.

28- کلمات چنان قدرتی دارند که می توانند آتش جنگی را بیفروزند و یا صلحی برقرار کنند. رابطه ای را به نابودی کشانند و یا آنرا محکمتر کنند. اگر نوع کلماتی را که به کار می بریم از روی عادت است و نسنجیده و ناآگاهانه و از تأثیری که برخود و دیگران می گذارد ناآگاهیم. لغاتی را که برای بیان عواطف خود بکار می برید گسترده کنید تا اینکه کلماتتان آن حالت عاطفی و احساسی را که انتظار دارید در دیگران به وجود آورد.

29- احساس شور و هیجان را در خود تقویت کنید. شوق را در خود شعله ور سازید.

30- بسیاری از ما بدحال بودن را طبیعی اما برای خوشحال بودن باید دلیلی داشته باشیم برای احساس خوشحالی به هیچ بهانه ای نیاز ندارید هم اکنون تصمیم بگیرید که خوشحال باشید به بهانه این که زنده اید.

31- بروز مشکلات در زندگی به خودی خود چندان مهم نیست بلکه واکنش شما در هنگام بروز مشکل دارای اهمیت است.

32- با احساس شکرگذاری زندگی کنید. احساس قدرشناسی و سپاس را در خود تقویت کنید این عواطف از معنوی ترین احساسات ما هستند و بیش از هر چیز زندگی ما را پربار می کنند.

33- اراده خود را قوی سازید. قابلیت انعطاف و نرمش را داشته باشید.

34- نشاط و خوشدلی، اعتماد به نفس را در شما تقویت و زندگی را دلپذیر تر می نماید. توجه داشته باشید خوشدلی به معنای خوش خیالی و فرار از مشکلات نیست بلکه خوشدلی نشانه هوش و ذکاوت شماست.

35- هیچ احساسی شریف تر از دلسوزی و خدمتگذاری به دیگران نیست، بخشندگی رمز زندگی است.

36- یک لبخند ساده می تواند روحیه انسان را برای تمام روز تغییر دهد.

37- زندگی تعامل میان بخشیدن و گرفتن است. تعادل میان محبتی که به خود می کنیم و محبتی که نثار دیگران می سازیم.

38- افراد موفق معمولاً به سرعت تصمیم می گیرند و وقتی انجام کاری را درست بدانند به آسانی از تصمیم خود برنمی گردند.

39- نماز و ارتباط عاشقانه و عارفانه با خدای متعادل شما را در تمام این مسیر یاری نموده و راحتی بخش جسم و جان شما خواهد بود.

40- احسان به دیگران بدون انتظار عوض و بخشش به دیگران از آنچه خداوند به شما عنایت فرموده شما را در راه رسیدن به اهدافتان یاری نموده و درهای رحمت الهی را به روی شما خواهد گشود

 

انشاء ا...



منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد