مثبت درمانی

مثبت درمانی

مثبت نگری یعنی شکر دایمی
مثبت درمانی

مثبت درمانی

مثبت نگری یعنی شکر دایمی

مثبت درمانی 1



 

اگر در زندگی احساس شکست و بازندگی می کنید و فکر می کنید قدرت آن را ندارید که از مسایل سربلند بیرون آیید،بنشینید کاغذی به دست بگیرید و روی آن فهرستی از مواهب و مزایایی که در حال حاضر در اختیار دارید بنویسید. شجاع و جسور باشید و ببینید چگونه نیروهای الهی به کمک شما می شتابند. آنهایی که به موفقیت خود ایمان دارند،موفق و پیروز می شوند. کارهایی که از آن هراس دارید انجام دهید.

مرگ ترس،حتمی و مسلم است.

 

 


به هر کس به قدر ایمانش می رسد.


یکی از شیوه های مهم و اساسی برای کسب آرامش تخلیه ی ذهن است. تخلیه ی ذهن را روزی دو بار انجام دهید.ذهنتان را از ترس ها،نفرت ها،نا امنی ها ،تأسف ها، و احساس گناه خالی کنیدو چون این کار را آگاهانه انجام می دهید همین کار سبب آرامش خاطرتان خواهد شد.هر وقت که فرصتی دارید صحنه های زیبا و تصلی بخش را در ذهنتان مجسم کنید. از شگرد تلقین پذیری فکر استفاده کنید.بدین سان که کلمات آرامبخش را شمرده شمرده به خود تلقین کنید. کلمات خاصیت تلقین پذیری عمیقی دارند و با بیان آنها شما خود را شفا می دهید. کلمات ترس آور و اضطراب آوری را به خود تلقین کنید خواهید دید چگونه یکباره ترس بر شما غالب می شود.چنانچه برعکس کلمات آرام و بی صدایی را بر زبان آورید ذهنتان واکنش آرامی نشان خواهد داد.

یکی دیگر از راه هایی که به ذهن آرامش می دهد سکوت است.هر کس در شبانه روز حداقل به 15 دقیقه سکوت کامل نیاز دارد.هر روز به مدت 15 دقیقه به گوشه ی خلوت و بی صدایی رفته،بنشینید یا دراز بکشیدو سکوت اختیار کنید.نه چیزی بنویسید نه چیزی بخوانید و سعی کنید کمترفکر کنید.به ذهن استراحت مطلق دهید.سعی کنید ذهن را آرام و غیر فعال نگاه دارید.البته در اوایل امر این کار مشکل است.چون افکار گوناگون از گوشه و کنار به ذهن حمله می کنند.

 افکار ما تأثیر بی چون و چرایی روی قوای جسمیمان دارد اگر ذهنتان به شما بگوید که خسته هستید ساخت بدنی اعصاب و عضلات هم این واقعیت را می پذیرند.



منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد